Nog niet weg - Reisverslag uit Asten, Nederland van Mekongfietser - WaarBenJij.nu Nog niet weg - Reisverslag uit Asten, Nederland van Mekongfietser - WaarBenJij.nu

Nog niet weg

Blijf op de hoogte en volg Mekongfietser

03 November 2012 | Nederland, Asten

Embert deed het en Judy deed het en omdat Jolande Aarts erop aandrong - dus ga ik het ook doen. Wordt niks, want ik ben lui en vind dat ik mijn verhalen beter kan bewaren tot na terugkomst.
Kan me nauwelijks voorstellen dat er iemand interesse heeft in mijn persoon of deze reis. Stelt toch niks voor. Gewoon een ticket kopen en gaan. Meer is het niet.
Morgen naar Amsterdam, maar nu moet ik alles nog inpakken, dus...

  • 12 November 2012 - 15:30

    Embert:

    Als je je niet voor kan stellen dat iemand in jou of je reis geinterresseerd is hoef je er thuis ook niks over te vertellen. Geen valse bescheidenheid Toontje!

  • 13 November 2012 - 07:40

    Toon Hurkmans:

    Volgens mij doe ik nu iets fout, maar goed. Dit moet mijn tweede verslag worden.
    Momenteel ben ik in Nakhon Phanon, een grote stad in oost-Thailand. Een verplichte stop, min of meer, want het is hier zweten en zweten tot je kleren wit zijn uitgeslagen van het zout en je een uur in de wind stinkt. Het wordt momenteel allemaal uitgewassen. Ik zit in een groot hotel met een zwembad, kijk eens aan, en dat voor 12 euro.
    Het fietsen is tot nu toe gemakkelijk. In het begin was het vlak, na een paar etappes wordt de weg golvend en kan er geklommen worden - wat me steeds makkelijker afgaat. Die heuvels en bergen zijn niet mijn grootste tegenstander, dat is de zon. November wordt geacht een koele maand te zijn, maar is het dus niet. Gisteren was het op een digitale thermometer om half zeven 's avonds nog 36 graden, dus overdag tijdens het fietsen krijg je de volle laag van die koperen ploert. Ik kan drinken wat ik wil, maar mijn pis is donkergeel, pas 's morgens na een avondje bier (1 fles is 640 centiliters) is ie acceptabel witgeel. Niet interessant dit.
    Tot zover ben ik door een paar steden gekomen, zoals Udon Thani, Nong Khai, Pho Phisai en meer. Volgens mijn teller heb ik nu 562 km gefietst en zit ik nog niet op de helft. Mijn fiets houdt het goed. Soms wijk ik af van de grote weg en kar het platteland op. Een stuk rustiger en afwisselender. maar soms zijn de wegen of paden zo erbarmelijk slecht dat ik vrees dat de houders van mijn fietstassen zullen afbreken door het gerammel. Laten we hopen dat dat niet gebeurt.
    Nog een paar dagen Thailand en dan naar Laos. Ik zie het elke dag liggen, want dat is de andere oeverkant van de Mekong en daar fiets elke dag langs. Ik kijk er naar uit.
    Ik kan niet op deze site inloggen, want ik ben mijn wachtwoord kwijt en dus moet ik het doen met reacties. Een fietsende digibeet.
    En nu ga ik eens dat zwembad uitproberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Asten

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Terugblik deel twee

23 December 2012

Terugblik deel 1

29 November 2012

Cambodja

19 November 2012

In Laos

03 November 2012

Nog niet weg
Mekongfietser

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 7773

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Nog niet weg

23 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: